diumenge, 30 de gener de 2011

LAS LÁGRIMAS DE SHIVA





Desprès d’una llarga letargia lectora, aquesta obra m’ha obert l’ansia de tornar a tenir un llibre entre les mans, es tracta d’una història d’amor, d’intriga. Tot i sent una novel·la adreçada el public juvenil he disfrutat molt amb ella, la lectura ha sigut recomenada per en Josep que la va tenir de lectura obligatoria a l’institut el curs passat. Escrita per César Mallorquí, va se premiada al 2002 amb el “Premio Edebé de Literatura juvenil”. L’autor es fill de José Mallorquí, el creador de “El Coyote”. Com a curiositat anomenar la pagina 52 a on fa al·lusió al seu pare:
A punto estuve que decirle que José Mallorquí, el autor de Dos hombres buenos, era uno de los escritores más famosos de España, pero me callé, porque lo que realmente me apetecía no era hablar, sino estrangularla.

Sinopsi:

Degut a una malaltia infecciosa del seu pare, Javier de 16 anys, ha de marxar a passar l’estiu del 1969 a casa dels seus tiets a Santander.
Y ese verano fue muy especial: mi padre enfermó, yo me fui de casa, el hombre llegó a la Luna, vi un fantasma y descifré un antiguo misterio.
Por aquel entonces no había ordenadores personales, ni videojuegos, ni televisión por satélite. A decir verdad, ni siquiera había televisón en color. Era una época en blanco y negro, un tiempo de cambios, al menos más allá de nuestras fronteras. En otros países, los estudiantes tomaban las calles exigiendo un mundo mejor. Pero en España las cosas eran distintas. Había una dictadura: el viejo general Franco todavía controlaba con mano de hierro todo cuanto sucedía en el país, dictando, lo que podía,os o no podíamos hacer, ver o decir. Mientras el mundo bullía de creatividad y nuevas ideas, España dormía una larga siesta que ya duraba treinta años y de la que parecía no ir a despertar jamás. ( pag.12
) m’ agradat la manera que te César Mallorquí de descriure la societat Espanyola dels anys 60, perque els nostres fills tenen una visio molt diferent de com eren les coses.
Que son "Las Lágrimas de Shiva"? , son un collar molt valuós que van regalar els Mendoza a la Família Obregón set dècades endarrere amb motiu del compromís de matrimoni dels seus fills, el que no es va arribar a dur a terme.
Descubí muchas cosas aquel verano, y no sólo un collar perdido. Descubrí que el paraíso puede encontrarse en el tacto de una piel suave, que las caricias son más fuertes que los golpes, que los besos pueden hacerte volar, descubrí que había sentimientos insospechados en mi interior, que se puede reír y llorar al mismo tiempo, que es tan excitante querer como ser querido: descubrí, en definitiva, algo tan simple y tan complejo, tan vulgar y tan extraordinario, tan dulce y tan amargo, como el amor. ( pag 234 ). Mentres llegia aquest paràgraf, vaig pensar..” que maco!”, sensacions adolescents i perque no; també per totes les edats.

6 comentaris:

  1. Holaaa...Al veura la portada de " el coyote" m'ha fet recordar cuan jo era petita i el papa llegia alguna novel·la de J. Mallorqui.

    M'ha fet riure el teu comentari,ja et passare algun seguidor...jaja...Ja donarè la teva adreça a les del casl i algunes blogueres amigues catalanes. Sempre et dic que tens un bloc molt bonic i fi, el que pasa es que segons quins sectors son més reacits a deixar comentaris. per ejemple ho noto amb el bloc de cuine, els cuiners i cuineres no estan per romanços.Però tu tranquil·la que vas molt bé.

    Petoneeests!!!

    ResponElimina
  2. hola,me llamo Paquita y he visitado tu bloc que me gusta mucho, felicidades. Yo no tengo bloc,pero estoy en facebook. Puede ser que me cree un bloc tambien. ( ya veremos)
    Saludos
    Paquita

    ResponElimina
  3. Me l'apunto! Com tu, jo sóc una devoradora de llibres. Acabo de llegir "La princesa de jade" de la Coia Valls i te'l recomano, sempre que t'agradin les novel·les històriques i de viatges, és clar. Una abraçada i felicitats pels 2 anys de bloguera!

    ResponElimina
  4. Hola LO, me llamo Rosa y soy amiga de gloria,en primer lugar quiero pedirte disculpas por no escribir en Catalán, lo hablo y leo perfectamente,hasta ahora no he tenido la posibilidad,de aprender a escribirlo es una asignatura pendiente.
    El libro me ha parecido muy interesante y también tu narración,lo tengo en cuenta, en cuanto me sea posible lo leeré, gracias por tu recomendarlo.
    Tienes un blog muy interesante,poco a poco iré
    pasando por el.
    Una abraçada.
    Rosa.

    ResponElimina
  5. Hola soc la Roser, la Gloria em va parlar del teu blog pro no el trobava, fins avui. Per la ullada que li fet el trobo molt interessant.
    Amb el relat que es fet de aquest llibre de Cesár Mallorqui me han agafat ganes de llegir-lo. Me'l compraré
    Ja passaré més sovint per el teu blog
    Bon cap de setmana

    ResponElimina
  6. Encantada de conocerte, tu hermana es mi madrina bloguera, gracias a ella existe mi blog!!! Tu blog me ayudará con el catalán!!
    Pasaré en otro ratito a ver tus anteriores entradas!
    Recibe un cordial saludo!
    Gracia

    ResponElimina